Partnerzy serwisu:
Pasażer

Niepełnosprawna, antyrodzinna kolej - list Czytelnika po artykule RK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Niepełnosprawna, antyrodzinna kolej - list Czytelnika po artykule RK
- Pod względem dostępności taboru kolejowego dla osób z niepełnosprawnością Polska jest na szarym końcu Europy. Czy ta sytuacja ma szansę zmienić się w naszym kraju na lepsze? - pisaliśmy w ostatnim numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy". Bardzo ciekawy komentarz do artykułu napisał nasz Czytelnik.

Jak pisała Justyna Urbaniak, "Barier tych na drodze osoby niepełnosprawnej jest co niemiara. Sprawę niedostępności 49 stołecznych dworców kolejowych nagłośniono w maju 2013 r. za sprawą Warszawskiej Mapy Barier przygotowanej przez Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM). Wynika z niego, że najczęściej brakuje alternatywy dla schodów w obrębie stacji. Niektóre podnośniki nie działają permanentnie – tak do niedawna było z podnośnikiem mieszczącym się przy stacji Rakowiec. Zimą wymieniono urządzenie na nowe, ale jak się okazuje – to również ulega częstym awariom. Ale wśród niedociągnięć wymieniane jest niekompletne i niekompatybilne budowanie ścieżek dla niewidomych i zabezpieczeń skrajni, fatalne wyposażenie w informacje o otoczeniu dworców (wyjścia, mapy) i braki w zaznaczaniu w rozkładzie kursów realizowanych dostępnym dla wózków taborem z platformami wjazdowymi. Prawdopodobnie spostrzeżenia te, dotyczące zaledwie jednego miasta w Polsce, można zastosować w przypadku większości polskich dworców kolejowych". Cały artykuł jest dostępny w najnowszym numerze 7/2014 naszego miesięcznika.

Po publikacji artykułu napisał do nas Czytelnik - osoba niepełnosprawna na wózku. - Jeżdżę czasem koleją, ale także przyglądam jej się ze stacji. Prawdę mówiąc, z pociągami z odpowiednim przedziałem nie jest jeszcze tak źle. Jednak jeśli chodzi o podjazdy i rampy, to trzeba ich szukać ze świecą. Obecnie wiem, że są w Kossaku, Szkunerze oraz czasem w Chrobrym i Prusie - podaje Czytelnik.

Jak pisze, najbardziej martwi go niewiedza osób odpowiedzialnych za zorganizowanie przejazdu dla niepełnosprawnych. Przytacza przykładową rozmowę z taką osobą w Poznaniu:

- Dzień dobry. Chciałbym zgłosić przejazd osoby na wózku z Krzyża do Warszawy. Wiem, że podjazd ma czasem Chrobry. Kiedy, bo ja mogę się dopasować?
Cisza... - Tyy… Co pan mówi? Intercity nie posiada takiego wagonu.
- To jak to możliwe, że jechałem nim rok temu? Cuda?
- W takim razie proszę zadzwonić jutro, a ja sprawdzę.


- Najgorsze jest jednak to, o czym Państwo wspominacie. Do czasu odjazdu pociągu nic nie wiadomo. Niby można dzwonić i pytać od 7.00 w dniu odjazdu pociągu - jak powiedziała mi pani z Gdańska. Tylko że np. Chrobry z Krzyża wyjeżdża o 6.20, więc w IC mają poczucie humoru... - pisze Czytelnik.

Jak dodaje, jeśli chodzi o Przewozy Regionalne najlepiej jest w woj. zachodniopomorskim. - Zawsze na życzenie dadzą EN57, który ma podjazd. Natomiast "smerfy" w Szczecinie staną przy peronie 1, gdzie można takie urządzenie rozłożyć - chwali.

- Niby w woj. lubuskim też się starają, bo kiedy zepsuł się szynobus specjalnie dla mnie wynajęto busa, ale dobrze ze miałem własne podjazdy, bo o tym zapomnieli. Chciano mnie również nieść z 150kg wózkiem po schodach na peron, kiedy można bez problemu dostać się tam okrążając dworzec - wskazuje na koniec.

Bardzo dziękujemy za ten list!

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Biznes

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Roman Czubiński, Michał Szymajda 04 kwietnia 2023

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

Innowacje

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

inf. pras 13 stycznia 2022

Ekologia pomaga kolei zmniejszyć presję cen prądu

Biznes

Zobacz również:

Mamiński: PKP integratorem rynku kolejowego

Prawo i polityka

Mamiński: PKP integratorem rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 20 września 2022

Pozostałe z wątku:

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Biznes

Powstała spółka PGE Energetyka Kolejowa. Zastępuje PKP Energetykę

Roman Czubiński, Michał Szymajda 04 kwietnia 2023

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

Innowacje

PKP Energetyka rozwija innowacje w chmurze

inf. pras 13 stycznia 2022

Ekologia pomaga kolei zmniejszyć presję cen prądu

Biznes

Zobacz również:

Mamiński: PKP integratorem rynku kolejowego

Prawo i polityka

Mamiński: PKP integratorem rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 20 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5